זה כלי נוסף שמשחק תפקיד חשוב בצילום הדיגיטאלי. כשאנו מצלמים רקע לבן, לעיתים קרובות הוא לא ממש יוצא לבן. מדוע ? הדבר תלוי בתאורה הקיימת במקום בו צילמנו: בבית יש מנורות טונגסטן ועל כן על פי רוב הלבן יראה צהוב, כשמצלמים עם מבזק הלבן נראה קר וללא פרטים, כשמצלמים בתאורת פלורוסנט, שמש, עננות וכו' יש לבן שונה שמתאים לכל אחד מתנאי התאורה המוזכרים להלן על פי הטמפרטורה של האור במעלות קלווין. המוח שלנו יודע לתרגם או לאזן עבורנו ללבן האמיתי בכל מיני תנאי תאורה. למצלמה במצב איזון ללבן אוטומטי (AWB) זה לא פשוט לאזן נכון. על כן כדאי שאנחנו הצלמים נכוון את המצלמה למצב המתאים. בסקלה של ה WB ניתן למצוא סוגים שונים של מנורות כמו טונגסטן ופלורוסנט, מבזק, אור יום, יום מעונן, אזור מוצל, וגם כיוון על פי טמפרטורת קלווין (תלוי במצלמה).
לדוגמא: כשמצלמים בתוך הבית בתאורת טונגסטן צהובה, כדאי לבחור תחת ה WB באופציה של נורת טונגסטן, כך רקע הקירות הלבנים בבית, יצא לבן ולא צהוב. ניתן להשתמש באופציה של הטמפרטורה במקום האופציה של הטונגסטן ולבחור טמפרטורה של 2800 מעלות קלווין המתאימה לתאורה כזו.
ניתן לעשות שימוש בסקאלת הטמפרטורות הבאה:
1600K – זריחה ושקיעה
1800K – אור נרות
2800K – נורות טונגסטן
5200K – אור יום בהיר
5500K – מבזק- פלאש
6000K – יום מעונן קל
6500K – יום מעונן כבד
8000K – צל
טריק נחמד לצילומי שקיעות וזריחות: על מנת לקבל גוונים אדומים וכתומים חזקים לצילומים מהסוג הזה, כדאי לכוון את ה White Balance (WB) לאיזון למבזק או להעלות את טמפרטורת הקלווין.
כדאי לנצל אופציה של צילום במצב RAW (למי שיש אופציה כזו) וניתן לשנות את הטמפרטורה של האיזון ללבן בתהליך עיבוד התמונה בפוטושופ.